Brugerlogin

Indtast dit brugernavn og kodeord her for at logge ind på websitet:
Log ind

Har du glemt dit kodeord?

Du er her: 

Sognepræst

Daniel Ettrup Larsen

(konstitueret fra 17/12 2018)

Skopionens Kvarter 27
6710 Esbjerg V.

Tlf.: 29 47 19 09
Træffes ikke mandag
E-mail: dael@km.dk

Sognepræst

Johannes Sloth Christensen

Spangsbjerggade 47

Tlf.: 75 12 12 41
Træffes bedst tirsdag - fredag kl. 11-12 - eller efter aftale.
E-mail: josc@km.dk

Kordegn

Agnes Johannesen

Nygårdsvej 103
6700 Esbjerg
Tlf. 75 12 83 16
Fax. 75 45 96 16

Kontortid:
Tirsdag - fredag 9.00-12.30
Torsdag tillige  15.00-17.00  

E-mail:
agj@km.dk

Organist

Ole Harkjær Jensen

Tlf.: 21 24 56 12
E-mail: organist@zionskirke.dk

Organist

Organist og Børnekorleder
Kirstine Fritzen Uth

E-mail: kororgnist@zionskirke.dk

K.K.medarbejder

Kirke- og kulturmedarbejder
Mogens Maagaard

Tlf: 2870 2008
E-mail: kk@zionskirke.dk

 

 

Kirketjener

Lars Aakjær Serop

Telefon i kirken: 40825796

E-mail: kirketjener@zionskirke.dk

Kirketjener

Tanja Ottosen

Tlf. 30465441

E-mail: kirketjener@zionskirke.dk

Køkkenpersonale

Anette Sørensen  

Tlf. 26 74 77 23

E-mail: anette_marie@yahoo.dk

Zions kirke har 9 lønnede medarbejdere:

2 præster,
1 kordegn,
2 kirketjenere,
2 organist,
1 kirke- og kulturmedarbejder og
1 køkkenmedhjælper. 

Desuden er der rigtig mange frivillige medarbejdere.

Læs eventuelt i vores frivillighedsmappe.

Se de ansvarlige for områderne her

 

Arbejdsopgaver på kirkekontoret

Førhen kom de fleste mennesker på kirkekontoret, når de skulle anmelde fødslen af en lille ny verdensborger, eller de skulle have udstedt en ny attest, fordi den gamle var sporløst forsvunden. Så derfor er det naturligt, at mange stadig spørger:

” hvad sker der, når papirerne vedr. den nyfødte er afleveret? ” eller ” hvorfor kan man stadig kun få en attest på det kirkekontor, hvor man er registreret? ”

Svarene herpå er, at fødslen registreres digitalt af jordemoderen, og så snart personregisterføreren har godkendt det, går det automatisk ind i CPR-registeret, og der udstedes digitale attester. 

Det samme sker hvis man ønsker en ny attest fordi den gamle er forsvundet. Man ansøger på www.borger.dk med NemID, og så kan man vælge om det skal være en digital attest eller en god gammeldags papirattest. Har man ikke NemID kan man kontakte ethvert kirkekontor i landet, uanset bopæl, og bede dem om at udstede en attest.

I Danmark foregår al civil – og kirkelig registrering elektronisk. De håndskrevne kirkebøger, som gjaldt før, er naturligvis opbevaret, og kan bruges som grundlag for navneændringer mv. 

Der føres civil personregistrering for fødte, viede og døde, og kirkelig registrering for dåb, konfirmation, velsignelser samt medlemskab af Den Danske Folkekirke. 

Den kirkebogsførende sognepræst er ansvarlig for at personregistreringen føres som den skal. I det daglige er det kordegnen, som sørger for registreringen, samt udstedelsen af attester m.v. 

Såfremt man ønsker at ændre et eller flere at sine navne, skal det ske i det sogn man bor. Man ansøger på www.borger.dk med NemID, så tilgår det automatisk bopælssognet til viderebehandling.